tisdag 14 oktober 2014

Våra val, våra beslut!

Vissa människor alltså. Nu får/bör man tydligen inte heller rida under graviditeten... För det är tydligen sååå skadligt och farligt för mig o barnet..? Jasså, det var inte vad jag visste, och då har jag trots det ridit sen jag var 10 (alltså halva mitt liv!).
Självklart skulle jag aldrig ta mig an ett högt hinder eller liknande bara för att jag tycker det är roligt. Jag skulle aldrig äventyra varken mitt eller magens säkerhet!

Så seriöst, bara ge er! Det är upp till mig och min partner vad jag får och inte får göra under graviditeten. Det är inte upp till någon annan att lägga sig i, inte ens våra föräldrar!
Skulle Doffe be mig sluta rida idag, nu på en gång, så skulle jag göra det. Är han orolig för att någonting ska hända så tar jag hänsyn till det, för han bestämmer minst lika mycket om min mage o säkerhet som jag gör.
Men som han och många andra säger "mår du bra så mår bebis bra!" & "Du behöver inte sluta så länge du mår bra av det du gör". Vilket är helt rätt.
Så jag håller mig till rubriken - Våra val, våra beslut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar